+4733334400 info@kepler.no

Understell og rustbehandling

Det oppstår rust og korrosjon på alle biler – ingen biler er rustfrie. For en normal bileier er det nesten umulig å oppdage om bilen er angrepet, men vi vet hvor det kan være rust eller korrosjon på din bil.

Fremgangsmåte

Bilen blir heiset opp og innerskjermer og søledeksel under bilen blir demontert slik at vi kommer inn til metallet, understellet blir deretter vasket grundig og kontrollert for rust. Disse stedene vil du ikke ha tilgang til å kontrollere selv, da det ofte er tildekket med plastdeksler. Dersom vi finner rust som må utbedres, tilbyr vi kunden å få dette utbedret til avtalt pris, vi kan ikke overse påbegynte rustangrep. Riktig behandlingsmetode vurderes (ofte sandblåsing), området blir sprøytet med spesialmiddel og grunning før behandlingen fortsetter.

Vi har egne sprøyteskjemaer for hver bilmodell, det er mange hensyn som må tas, hvor man skal sprøyte og hvor man ikke skal sprøyte, det finnes nemlig utallige steder hvor det er f.eks sensorer for airbag etc som ikke må tildekkes.

Alle hulrom, kanaler, dører, panser, bagasjerom, innerskjermer og understell blir behandlet med tynnstoff for å beskytte mot rust. Etter dette er utført blir hele bunnen også innerskjermer sprøytet med et tykt lag med beskyttelsesstoff for maksimal beskyttelse og holdbarhet. Vi borer ikke hull for å komme til, da det skaper enda en kilde til rust. Alt blir kontrollert og montert tilbake, hjul blir trukket til med momentnøkkel.

Du har nå beskyttet din bil på best mulig måte. Våre produkter er mer fleksible og minst luktsterke på markedet.